Friday 6 July 2012

Jalan Kembali Bohsia 2 (2012) [Malay]


Release Date: 07 Jun 2012 | Country: Malaysia | Language: Malay | Genres: Comedy,Drama | Subtitle: English Hardsub | Size: 700MB Avi | Quality: PPVRip


Sinopsis: Sejarah hitam sebagai bohsia dalam diari hidup Amy akhirnya telah membuka pintu hatinya untuk bertaubat. Dia melangkah kaki ke sebuah pusat pemulihan yang membantu gadis-gadis terlanjur dalam mengubah nasib hidup dan menjadikan Islam sebagai panduan serta jalan hidup baru. Berbeza pula dengan nasib nasib, Tasha semakin hanyut menjalani kehidupan sebagai seorang bosia yang dikawal ketat oleh Acai. Ibunya kesal dengan pilihan anaknya lalu meminta bantuan Muz untuk mengeluarkannya dari lembah yang hina. Seperti Amy, Muz juga telah bertaubat dan tidak mahu lagi bergelumang dalam kehidupan yang pernah mensia-siakan dirinya. Dia turut bersimpati dengan kesedihan ibu Tasha lalu berjanji untuk mengembalikan Tasha ke pangkuan ibunya. Walaupun Muz tahu bahawa Tasha enggan berubah namun dia tidak akan berhenti berusaha untuk membawa Tasha ke jalan kembali…. “Raja” kumpulan Mat Rempit, Acai kian rakus dengan aktiviti songsangnya dengan Tasha disisinya. Dalam masa yang sama dia meneruskan niat jahatnya menjejaki Amy untuk menjerumuskannya kembali ke lembah hina. Jika menerusi filem Bohsia Jangan Pilih Jalan Hitam… kisah realiti anak muda yang terbiar menjadi tunggak penceritaan maka, kali ini Jalan Kembali…. menyelongkar segala onak dan duri kehidupan golongan remaja songsang disamping menerapkan pendekatan positif kepada golongan ini yang sebenarnya mampu dijinakkan dan wajar mendapat sokongan masyarakat. Mampukah Muz dan Amy mengatasi rintangan yang sering menjadi konflik penghijrahan hidup mereka. bagaimanakah kesudahan hidup Tasha? Adakah Acai akan terus menjerumuskan gadis-gadis yang lemah pegangan agama?

No comments:

Post a Comment

BlogMalaysia.com Blogged.my Free Search Engine Submission
  Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Disclaimer

Please note that NONE of the files listed are stored on http://yourmediafire.blogspot.com. We only serve to index contents available from other sites as a convenient and easy way for our visitors to find files that have been shared by their respective copyright owners. As such, http://yourmediafire.blogspot.com DO NOT claim ownership rights of any documents and/or materials accessible or made available on http://yourmediafire.blogspot.com, nor assume any responsibility for the contents on any externally-linked site or for any links on any externally-linked site. Use of this site is therefore solely at your own discretion. If you believe that your copyrighted material may have been unintentionally infringed, please write to us directly for immediate removal.